Varje dag har sin charm.

Sängen var sådär härligt ny ren bäddad när jag kröp ner under täcket efter en dag som närmare kunde ha kallat sig världens mest långsinta dag. Den hade känts som om den aldrig skulle ta slut. Varenda sekund blev till långa minuter som bara tickade långsammare och långsammare. Men nu var den slut, äntligen. Morgonen därpå skulle bli skönare, det visste jag.


Till och med klockan halv sex på morgonen en vanlig tisdag i Bransberga, kan man känna att det verkligen att vår i luften. Det riktigt kryper en i naken på en. Dom har lovat 20 grader idag och utan tvekan ska lunchen spenderas i det ljuva gräset utanför kontoret. Som just nu omger hela mig. Där jag sitter vid mitt enkla skrivbord. Jag vet att jag borde jobba, men tanken har spikats sig fast och jobbet blir liggande. Jag får inget vettigt gjort. Det borde göras, imorgon är min sista dag på jobbet, innan Malta. Åh, jag som velat åka direkt, nu vill jag nästan inte åka alls.

Det som innan var spänning är nu allvar. Låt mig slippa känna såhär, jag önskar jag hade haft både lusten och viljan kvar att verkligen vilja åka, då hade det känns annorlunda..


Kan klockan inte bara bli halv fem, den blir det. Bilen tar mig raka vägen till mormor och sedan hem. Huset är fullt av dom människor som jag älskar mest, alla skrattar och tårtan står på borden, hon är så vacker. Känslan av att vilja kunna ge henne allt, hon är min mamma och idag fyller hon år. Alla älskar henne, men ingen kan älska henne lika högt som jag. Dagen drar sin kos och kvällen kryper en tätt intill. Det är fortfarande varmt, och grillen glöder ännu. Mamma ser nöjd ut. Jag sitter i soffan, jag ser det jag ser. Min familj. Åh, om ni bara kunde förstå hur mycket ni betyder för mig.


Mobilen, plingar till. Sms! Det värmer att läsa ytterligare ett sms av dig, där jag sitter och njuter med filten upp över knäna och en dov tv stämma från någonstans ifrån det stora rummet, du får mig att må bra. Jag vet att vi ses imorgon, och det gör mig ännu gladare. Nu vill jag krypa tillbaka till sängen, så det kan bli nästa dag ..


Jag somnar med dig i tankarna.

Kommentarer
Postat av: Tutte

hallo ja tössabiten!

jag sitter här full men av tankarna på dig jag har försökt sova men det är så svårt att vara med om bussolyckan o see aallt blod har get mig svagehet jag önskade att du ej åkte i vög från mig men jag evt att detta är det du behöver o ska...men men jag säger så hör jag älskar dig det kommer jag alltid att göra...men när jag läser d3etta så ser det ut so att du tycker onm en annan kille som skickar sms till dej men jaa det är väll bara min satans otur men men jag är väll ej värdig en prinsesa som du ..possatr jag ärlskar dig o kommer alltid att göra det min älskade nina fogelberg

2008-05-01 @ 01:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0