Vart jag än mig i världen vänder, är min lycka i dina händer.

Jag blir allt bättre på att blogga och målet är väl att blogga var dag.
Idag är det precis en månad kvar tills jag befinner mig på planet påväg till Malta. På ett viss vill jag verkligen, det ska skönt och få plugga med solen i nacken och ölen i handen. Nära till stranden och poolen på skolan, jajo jag vet att jag måste. Men samtidigt kommer ångest igen, får min lägenhet i samma veva och tanken att lämna Duffy så länge gör mig galen.
 
Men de är så kort tid, och jag vet att det kunde ju varit längre som tanken faktiskt var. Det där med Australien och allt som planerades till nästa år ska jag nog tänka på både en och två gånger till. Jag har alltid velat resa, men just nu känner jag inte för att åka någonstans i världen, jag trivs så jävla bra precis här där jag är. Där jag står just nu, till och med på mitt jobb.

Jag ska ta tag i skolan, men inte just nu. Kanske inte ens förrän nästa år. Jag vet tiden går, men jag slutar stressa. Det har jag gjort så mycket i mitt liv ändå och var gång jag bestämmer mig hastigt och gör allt allmänt stressigt, ångrar jag det bittert efteråt. Jag måste lära mig att först tänka och sedan göra mina handlingar!

Igår var en sjuk dag, men som alltid så kan jag ju inte bara krypa ner i sängen och ligga där och dega en heldag. Tvärtom, upp till jobb och iväg, sen blev det ikea och därefter städa jag ut och rensade bland alla mina kläder. Men sen somna jag gott med feber vid halv elva tiden. Då var kroppen precis lagom trött. 
Idag känns det mycket bättre, även om ögonen fortfarande är svullna och smink är inget att ens tänka på. Febern är relativ nere och jag mår faktiskt hyffast bra för att börja planera min dag idag efter jobb. Min mamma får krupp på mig, men det står jag ut med. Hon följer nog gärna med och shoppar idag ändå om jag har tur.

Nu ska jag jobba!
Kärlek till det mesta. / N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0