Första skrivning och fler blir det från Malta!

Hej Sverige.

Just nu sitter jag vid poolkanten och ja klockan är lite över åtta på kvällen, men folk badar ännu och solen har gott ner men det är fortfarande varmt och speciellt i vattnet. Ja, jag trivs verkligen. Men mycket är inte som jag tänk mig. Allt är faktiskt precis tvärtom, men jag har börjat vänja mig. Jag hade föreställt mig något helt annat än det jag kom till. Malta är fattigt och skolan lika så, men den är frukansvärt mysig med lite grekisk stil, eller hur jag ska förklara det Det kommer bilder senare så ja då kan ni överväga själva. Dock är poolen stor men rummen var så äkliga när vi kom, jätte mysiga men ostädat. Men idag blev det städat och nu kan jag till och med tänka mig att äta i köket och kissa på toaletten. Men som sagt man vänjer sig. Jag och Erika delar rum i en lägenhet med två andra spanska tjejer och en hollensk grabb. Jätte trevliga och vi umgås en hel del. Så folket är det inget fel på, även om det folket som bor i Malta är ett otrevligt folk faktiskt. Dock inget som stör mig!

I vilket fall som helst först hade vi problem med planet som inte ville starta så vi fick byta, sen när vi väl kom till skolan i måndags, så kom vi i fel klass. Så har bytat idag till en intensiv klass där vi går i skolan 10 h mer per vecka. Jag vill ju trotts allt lära mig så mycket som möjligt, så jag går från 9-14.30 alldes perfekt lagom jag får säga min ensak. Min lärare är hyffast svår att förstå, men det går bättre och bättre. I vår klass är vi bara 8 elever och vi skrattar mycket, inga läxor och på kvällarna är det fest och bad. Solen skiner på dagarna och det har varit nästan upp till 30 grader varmt. Dock regna det lite igår, men de va skönt. Ja jag får förklara allt mer med tiden, men just nu ska jag passa på att prata med folket på msn där hemma, saknar alla så jag håller på att dö. Åh min älskade Duff! Familj och vänner.

Ikväll är det fest så snart dax för en dusch och lite snygga kläder, kanske en guldig klänning skulle sitta fint och ett par höga klackar. Från mig till er alla, jag somnar med er i mina tankar var natt. <3

Bye from Malta / N.F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0